Telefon IP - czy warto mieć go w swojej firmie?

2019-06-05

Telefon IP to nie wymysł ani ślepe przepowiadanie przyszłości. To bardzo funkcjonalna technologia, która znajdzie zastosowanie w każdej prężnie rozwijającej się firmie. Poniżej przedstawiamy kilka zalet, dzięki którym telefon IP jest zdecydowanie lepszym wyborem dla firm niż telefon stacjonarny.




Dlaczego telefon IP https://www.axium.pl/oferta/telefon-ip-telefon-konferencyjny/ się opłaca?

Jeśli prowadzisz firmę, która ma więcej niż jedną placówkę, a te zaś niekoniecznie znajdują się w niewielkiej odległości od siebie, pozostawanie w jednej rozległej sieci o wysokiej jakości transmisji danych jest dla ciebie po prostu wyborem najbardziej opłacalnym finansowo. Pamiętaj, że w takim przypadku cała usługa głosowa jest realizowana jako usługa Voice-over-IP, czyli każda rozmowa wewnątrzfirmowa odbywa się za darmo. Cena kontaktu poza siecią natomiast liczona jest po kosztach połączenia lokalnego.

To nie wszystkie oszczędności, które zyskujesz dzięki technice, jaką oferuje telefon IP. Pamiętaj, że w ten sposób ujednolicasz i upraszczasz znacząco infrastrukturę teleinformatyczną. Jeśli posiadacie telefon IP, nie musicie bowiem posiadać okablowania strukturalnego. Ta wizja oszczędności może być kusząca przede wszystkim dla tych firm, które zaczynają swoją pracę w zupełnie nowych budynkach.

Telefon IP pozwala ci również oszczędzać na systemie poczty głosowej. W przypadku tradycyjnej centrali musiałbyś płacić za powierzchnię dyskową, tymczasem telefon IP korzysta ze standardowych serwerów, pozostając wielokrotnie tańszy.

Pamiętaj, że telefon IP wyróżnia się również szybkością instalacji. Ponadto, charakteryzuje się również łatwością w rekonfiguracji, bowiem całość zostaje po prostu pobrana z serwera. Daje to zatem możliwość przygotowania całej konfiguracji zdalnie - mogą ją później wprowadzić osoby niekoniecznie technicznie wykwalifikowane.

Wato podkreślić, że telefon IP umożliwił zastosowanie aplikacji, które nie funkcjonują w przypadku standardowych telefonów analogowych. Co więcej, telefon IP daje możliwość konfiguracji swojego systemu z innymi aplikacjami, które już wcześniej działały w firmie. W ostatnim czasie tych aplikacji jest naprawdę dużo. Telefon IP posiada już funkcje jednolitego systemu przekazywania wiadomości czy automatycznej sekretarki przełączającej rozmowy w oparciu o zawartość komputerowego kalendarza. Co więcej, telefon IP ma wkrótce przemienić się w bardzo funkcjonalne narzędzie do obsługi telekonferencji - na jego wyświetlaczu będą pokazywały się nazwiska oraz stanowiska wszystkich osób biorących w niej udział. Co więcej, telefon IP będzie potrafił automatycznie podświetlić nazwisko osoby, która w danym momencie zabiera głos. Jak widać, telefon IP rzeczywiście staje się funkcjonalnym narzędziem, usprawniającym pracę w biurze.